vrijdag 17 mei 2013

Eerste ripple deken <3

Ik kreeg vorig jaar een doos vol wolletjes van Aafke omdat zij heel erg aan het opruimen was. In die doos zaten onder andere 4 bollen donkerroze en 4 bollen paarse Nigar van de Zeeman. Ik begon in mijn kraambed met een donkerroze Ripple deken. Met 1 bol kon ik 5 toeren haken. Helaas waren deze kleuren niet meer te koop bij Zeeman. Ze hadden wel lichtroze. Zo kreeg ik het volgende patroon: donkerroze-lichtroze-paars-lichtroze en herhaalde dit. Terwijl mijn man onze dochter de fles gaf, haakte ik toer na toer weg. Hierna heeft de deken-in-wording een tijd spreekwoordelijk in de koelkast gestaan omdat ik geen donkerroze garen meer had en niet wist hoe ik de deken af wilde maken. Gelukkig vond ik na vele bezoekjes aan de Zeeman weer donkerroze Nigar! Deze was wel net anders van kleur dan de donkerroze die ik al had. Gelukkig valt dat niet heel erg op! Nu had ik wel weer donkerroze, maar nog geen paars :( Dankzij mijn lieve Twittervriendin Carolien kreeg ik afgelopen weekend 6 bollen paarse Nigar! (En 4 bollen oudroze, anders dus dan donkerroze maar wel heel mooi!!) Ik haakte afgelopen week de deken af! Ik ben erg blij met de deken, Sophie hopelijk ook!

De foto's zijn niet van de beste kwaliteit... Ik vergeet vaak foto's te maken of denk er 's avonds pas aan...















5 opmerkingen: