donderdag 14 maart 2013

#jipenjannekeswap Wat ik maakte :)

Afgelopen najaar besloten @sibbeldientje en ik een #jipenjannekeswap te doen. Dit omdat ik een mega Jip&Janneke-fan ben!
De afgelopen maand gingen we (ik in elk geval) er ook serieus mee aan de slag :)
Het eerste dat ik 'maakte' was een 'e' van J&J stickers op een klein formaat collegeblok, dit omdat de naam van de dochter van @sibbeldientje met een 'e' begint: Eva. Zij is sinds januari kleuter, dus leek me een dik 'schrift' met haar letter erop wel gepast :)
Vervolgens bestelde ik van alles bij @vanmarieke om zelf stofknopen en haarschuifjes te maken en kocht ik textielverf bij onze plaatselijke hobby boer. Ik stempelde Jip, Janneke, Takkie,Siepie en Beer op restjes van J&J-gordijnstof. De bestempelde stof gebruikte ik om stofknopen te maken. 4 kleine knopen werden haarschuifjes, 2 grote knopen magneten :)
Ik kocht bij de Hema kleine hobbydoosjes en textiellijm. De deksel van een rond doosje beplakte ik met een stukje behangrand en de deksel van een hartjes doosje beplakte ik met stof van een gordijn. Beide doosjes kregen een Janneke opgeplakt :) In die doosjes bewaarde ik de magneten en schuifjes, zo bleven ze veilig uit de klauwen van onze katten :)
Hierna borduurde ik de omtrek van de hoofden van Jip & Janneke op een stukje roze behang (lang leve de bouwmarkt met proefstukjes behang!). Dit borduurwerkje stopte ik in een fotolijstje.
Ook borduurde ik Takkie op wit borduurkarton. Daar zijn flink wat uurtjes in gaan zitten! Ik naaide Takkie op een stukje zwart vilt met roze borduurgaren en ik plakte 2 'ophanglusjes' aan de achterkant.
Ergens tussendoor pimpte ik nog een kleerhanger met J&J kralen. Ook zette ik er 'eva' op.
Verder maakte ik 2 boekenleggers: 1 roze hart met het hoofd van Jip en ik borduurde een naam-boekenlegger met een hartje erbij voor Eva.
Als laatste pimpte ik een shirtje met strijkvelours. Dit vond ik super spannend! Ik had van zwart strijkvelours het hoofd van Janneke geknipt. Daar was ik al trots op, want die was goed gelukt! Ook knipte ik van knalroze strijkvelours 'eva' (expres zonder hoofdletter!) voor onder het hoofd van Janneke. En dan moet dat op een wit shirtje gestreken worden. Door mij. Terwijl ik een hekel aan strijken heb. En de 'e' en 'a' bestonden uit 2 delen, dus dat moest ook goed bij elkaar blijven liggen. Het strijken ging gelukkig goed, en het eindresultaat mag er zijn!
Afgelopen woensdag toog ik, samen met Sophie, naar @sibbeldientje en mocht ik haar mijn creaties geven. Eva was erg blij met alles, gelukkig!
Last-minute nam ik ook nog 3 J&J blikken mee, nu heb ik er zelf nog een stuk of tig ;)




1 opmerking:

  1. Ik dacht, nog even kijken bij het vorige bericht of daar jouw aandeel van de swap te bekijken is. Ook al zo leuk allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen