maandag 9 september 2013

Janneke deken

Een Janneke deken? Ja ja. Ik wil graag het hoofd van Janneke (van Jip) verwerken tot een deken :-) Hiervoor kocht ik het borduurpatroon en dit heb ik omgezet naar een haakpatroon. Als ik het borduurpatroon zou volgen, zou ik 6400 vierkantjes moeten haken... Dat vind ik toch wat veel ;-) Dan zou de deken ook bijna 3 x 3 meter worden... Ik heb het origineel dus wat aangepast en hoef nu 'maar' 3720 vierkantjes te haken! Ik ben flink aan het puzzelen en rekenen geweest vanmorgen. Ik moet 62 rijen van 60 vierkantjes haken. Ik heb uitgerekend hoeveel witte (1820) en hoeveel zwarte (1900) vierkantjes ik moet haken. Zo kon ik ook bepalen hoeveel wol ik nodig ga hebben. Verder heb ik uitgeschreven hoeveel witte en zwarte vierkantjes elke rij heeft en in welke volgorde :D De eerste rij is bijna klaar, nog 5 te gaan!
Ik haak met Soft garen van de Zeeman en gebruik haaknaald 3. 
Mijn streven is voor de eerste verjaardag van Sophie klaar te zijn... Dan heb ik dus nog iets meer dan 3,5 maand voor bijna 3700 vierkantjes... Ik hou jullie op de hoogte!

Het eerste vierkantje (gehaakt op zondag 8 september).


Het zijn er al 16!


Nu zijn het er 20! Pumba houdt goed in de gaten wat ik doe :D


Op de helft van de eerste rij!


Wat een sliert! :D Dit zijn er 50!


Een poef vol wol :D Dit ga ik bijna allemaal nodig hebben...









Geen opmerkingen:

Een reactie posten